onsdag 15 december 2010

Jag är ingen bok läsare...tittar gärna på bilder





Det mesta jag läser gör jag på nätet. Men när det handlar om böcker så ska de både vara snygga och ha massor med fina bilder.
Har tex en stor samling IKEA Kataloger saknar bara några av de tidiga åren.
Och katalogerna är också en snygg inredningsdetalj.
Det finns inte så mycket info om äldre IKEA saker på nätet så samlingen är mycket dyrbar för mig.




När man tittar i katalogerna blir man förvånad hur mycket saker som är IKEA som man kanske inte trodde.
Denna bild skulle kunna vara idag men den är tagen 1970






Vill även tips om denna bok som handlar om IKEA och dess design historia
Boken heter Ikea design och identitet. Ikea design och identitet är en personlig skildring av ansiktena och idéerna bakom Sveriges mest kända produkter. Författaren Eva Atle Bjarnestam
http://www.drangahuset.se/

2 kommentarer:

  1. Tack för kommentaren på min blogg! Jag har bara hållit på ett halvår så jag är ganska ny också jämfört med de som hållit på i tre fyra år.

    Jag har två gamla IKEA-kataloger - 1959 och 1965. 65-an hittade jag på en loppis för 60 kr.

    SvaraRadera
  2. Där blev man genast avis, otroligt viktigt att ha litteratur om man ska kunna identifiera saker!

    SvaraRadera