lördag 8 januari 2011

Dagen känns bra,fulla påsar hem!

Idag tog vi en sväng på några loppisar här i stan hittade mycket fina saker tycker jag, vet inte vad allt är men fint ändå.

1:Turkos hög vas 30cm
2: Reijmyre Grön vas
3: Röd Vas
4: Mazetti Fat UE
5: Salix fat Gustavsberg
6: Arabia Kanna,inte Kaj F som jag trodde först
7: Gabriel LIDO Skål
8: 3st Finska teglas Sarpaneva
9: Teakbricka med skålar märkta Sweden (en är dock naggad)
10: 2 sally Burkar 1st Finsk teburk
11: Rörstrand Skål Blå/Vit
12: Krus?Röd/Orange/Brun
13: Nyckelring Polisen

8 kommentarer:

  1. Jag har en likadan röd kaffekanna och har fått veta (via Finland) att det är Esteri Tomula som formigvit kannan "Kehrä" och inte Kaj.

    SvaraRadera
  2. Jag kollade lite och det verkar ju stämma att det inte är Kaj, men den säljs som Kaj på väldigt många ställen

    SvaraRadera
  3. Men det står även att det kan vara Raija Uosikkinen på de finska sidor jag kollat. Någon mer som kan bekräfta vem som gjort den röda kannan.

    SvaraRadera
  4. Om "Made in Sweden" står kursivt så är det stor chans att de kommer från Töreboda keramik.

    SvaraRadera
  5. Jag har också kaffekannan, allt det andra vill jag ha.

    SvaraRadera
  6. Nu har ni allt fått en bra start på året!
    Vilka fynd, teakfatet med de tre små skålarna var riktigt snygg!

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  7. Vad står det under det röd/oranga kruset?? Gillar verkligen färgen!

    SvaraRadera
  8. Det står tyvärr ingenting, finns en oläslig halv lapp

    SvaraRadera