tisdag 4 januari 2011

Det man inte har i huvudet!!!

Det man inte har i huvudet har man i telefon.
Detta är mitt redskap No 1, det är många gånger jag har varit på en loppis eller liknande
och har stått och undrat om en märkning eller liknande.
Då är det bara att kolla, har snabblänkar och bildarkiv nära tillhands.
Jag måste berätta om den gång vi var på en bondauktion och jag såg en tavla som såg lite udda ut men visste inte vad det var, tog upp min tele och googlade lite och såg då att den var värd ett par tusen på nätet. Vi ropade in tavlan för 100:- som mer var på köpet till den andra i samma parti.

Joe Tilson gjorde en serie som kallades de fem sinnena och denna heter "Taste" 1969

Vid närmare eftersökning fick vi mer info. Det var en serigrafi av Joe Tilson och just denna vi köpte var en tidig utgåva så värdet var närmare 15000 i alla fall, det kallar jag fynd.!!!!
Tavlan är nu såld, ångrar det faktiskt lite grann men men det kommer nya fynd

3 kommentarer:

  1. Hej,

    hamnade på din blogg av en slump och har nu läst alla inlägg! Roligt och intressant!

    Mvh

    UpsalaEkeby-bloggen

    SvaraRadera
  2. Jag håller med, telefonen är väldigt användbar sen man fick anslutning till internet! Det tar dock ett tag att lära sig använda den effektivt kan jag som bara haft den i några veckor konstatera! Kanonfynd ni gjorde!

    SvaraRadera
  3. Grattis till det otroliga fyndet!
    Och jag håller också med om att mobilen blivit ett viktigt redskap i loppisjakten! :) Lite knepigt bara om man är på någon källarloppis eller långt ute på landet och inte har någon täckning...

    SvaraRadera