tisdag 4 januari 2011

En färg i varje rum.....

Här är en del av förra årets turkosa skörd, de har din plast i min hall som går i svart,teak och sen allt turkost glas. Vill man byta färg går det väldigt lätt och det är roligt att kunna göra en så stor förändring av bara lite glas.
Många rum i mitt hem går i färger som grå,vit,svart sen lägger jag till en färg i glas/keramik eller annat

Fick en komentar om skålen med lock till höger, den har etikett men jag vet ändå inte var den kommer ifrån
Någon som känner igen denna??

12 kommentarer:

  1. Turkost glas är rysligt snyggt!
    Vet du något om de två små vaserna till vänster på bilden? Jag köpte en sån till mamma i julklapp (finns med i mitt senaste blogginlägg)men har ingen aning om var den kommer ifrån eller vem som formgivit den...

    SvaraRadera
  2. Jag ser ett par Elmevaser (de höga) och en bit till höger ett par föremål av Erik Höglund.

    SvaraRadera
  3. Jag hittade en sida de såldes på där stod det Alsterfors PO Ström , de ska visst ha en propp av kork . Kan inte säga säkert det finns så många som skriver fel.

    SvaraRadera
  4. Åh så vackert! Tack för snabb info om stolen Haga på min blogg, mejla jättegärna bild ur katalogen till mig så lägger jag in den i inlägget!
    femtiotalsjakten@gmail.com

    SvaraRadera
  5. Tack för infon, det var PO Ström jag hoppades på! :)

    SvaraRadera
  6. Hej hej! Det är jag som har stolen från "Haga" som du var så snäll å gav mer info om! Råkar du veta vilket år som stolen fanns med i den där katalogen?

    Hälsningar Erika

    SvaraRadera
  7. Boken är tryckt 1961, det finns både en pall och en vanlig stol i denna serie "Haga" med i boken.

    SvaraRadera
  8. Kul idé med olika färger i olika rum, den idén tar jag gärna med mig;)

    SvaraRadera
  9. Vad snyggt det ser ut ihop! Har också en turkos glassamling här hemma. Jag undrar över asken med lock längst ned till höger i bilden, jag har en likadan fast utan etikett. Undrar vad det står på etiketten. Skulle vara jättekul att veta var den är ifrån! :)

    SvaraRadera
  10. Tack igen, då vet jag om stolen! =) Kul att få veta lite ursprung om saker å ting!

    SvaraRadera
  11. Hej Skålen med lock till höger eller om det är en så kallad bonbonjär. Den kan vara från Lindshammar av Gunnar Nylund.Hälsn. Anneli

    SvaraRadera
  12. Ursäkta, Gunnar Ander menar jag.����

    SvaraRadera