onsdag 19 januari 2011

Lopparonsdag!! ARABIA RUUSU Tekopp+Fat

Nu har jag varit iväg en sväng och två saker hittade jag.
Jag vet inte hur ni andra handlar men det är ganska komiskt att se alla "gamar" som jag kallar dem (inkl.mig själv) Vissa kommer dit en timme innan de öppnar bara för att vara först och visst är det viktigt och vara där tidigt om man vill ha de bra sakerna men det behöver inte gå till överdrift.
Många av dem hälsar inte bara för de ser en som ett hot. Ska det vara så svårt att kanske bara säga hej , samma klunga står ju där jämt.
Det värsta jag varit med om är en person som tog med sig två äldre bekanta bara för att dessa som inte kunde gå så snabbt skulle stoppa upp resten av kön så att de skulle hinna kolla grejerna först......

Nu till den roliga denna fina tekopp+fat från Arabia RUUSU

Visst är den fin?
Sen vet jag inte riktigt varför jag köpte nästa objekt, tyckte den var lite fin.
Skål/Uppläggningsfat från Laholm Keramik av Olle Larsson
Har aldrig köpt något från Laholm förut.

1 kommentar:

  1. Koppen är jättesöt och formen snygg. Nej tacka vet jag att gå omkring i lugn och ro när stormen har svept förbi. De som jobbar på stället lägger ut saker under hela dagen så det är ingen ide att trängas och jag går ändå på flera stycken varje vecka.

    SvaraRadera