onsdag 16 februari 2011

Äntligen hittade jag info Empoli Italy+Onsdags Loppis

För en tid sedan köpte jag denna turkosa flaska bara för att den var snygg, visste inte då vad det var men av en slump hittade jag en sida igår med info .
 Flaskan kommer från italienska Empoli 50-tal och jag tror formgivaren är Winslow Anderson.
Dock saknas proppen så den ska jag försöka hitta, har sett att de säljs på ebay.
Proppen ser ut så här, tror den finns i fler varianter
Vill även rekomendera att titta på denna sida och läsa deras info om "oäkta"glas tex Holmegaard flaskor och annat.Finns även mycket fint glas att titta på

Till min samling har vi också lagt till dessa tre delar Domino från Rörstrand formgivna av Gunnar Nylund
Återkommer med resterande fynd!!!!

8 kommentarer:

  1. Fina fynd!
    Flaskan kommer bli ännu snyggare när du fått tag i korken! Men den är grymt snygg redan nu!

    SvaraRadera
  2. Håller med, en synnerligen snygg flaska!

    Jag har en sån Domino-vas som den till vänster, fast min är gul (ovanligt?)

    SvaraRadera
  3. Flaskan blir vrålsnygg med kork...
    På en loppis för nån vecka sedan såldes en vas som den tv. 100 kronor skulle dom ha men jag lämnade kvar den... Va jag dum eller???

    SvaraRadera
  4. De kanske inte ligger superhögt i kurs, men jag hade nog köpt den.
    Vet inte hur många delar det finns, det gick ut en större variant på tradera i dag.

    SvaraRadera
  5. Jättesnygg flaska! Om jag inte minns helt fel från ett hemma hos-reportage hos Carina (med bloggen, butiken och forumet Precis en sån) i Residence i slutet av förra året så har hon två såna i orange och en vit. Undrar om de finns i fler fina färger...
    Och Domino-serien är väldigt snygg!

    SvaraRadera
  6. Attans vilken snygg propp.
    Hoppas verkligen att du lyckas komplettera.

    SvaraRadera
  7. Jag vet inte hur jag lyckats missa din blogg!? Trevlig är den iaf!

    MvH
    Emil

    SvaraRadera
  8. Jag har ju inte bloggat så länge ännu, men tack i alla fall

    SvaraRadera