tisdag 1 februari 2011

Det går bra nu....Picknick / Koka / Alsterfors

Sista tiden har vi haft flyt,hittar så mycket fina saker.
Vissa saker köper jag bara för att jag vet att de ger tillskott i kassan så man kan köpa de saker man verkligen vill ha.
Många gånger kan man kolla bloggarna för vi som skriver om sakerna skapar till viss del trenden för vad andra vill ha. Och skulle jag spara alla saker jag köpt skulle mitt hem vara överfullt.
Detta fina uppläggningsfat från Rörstrand i serien Picknick Marianne Westman köpte vi idag

Ett stort uppläggningsfat KOKA Blå Rörstrand Hertha Bengtson
Tycker personligen att den grå jag skrev om sist är mycket finare, blått känns så 90-tal för mig.
Ännu en fin vas ,dock ej signerad men jag tror att det är Alsterfors PO Ström
De senare modellerna brukar visst inte var signerade eftersom andra glasbruk köpte upp formarna.
Rätta mig om jag har fel.!!
Och till sist idag kom äntligen mitt tradera köp, den tillhörande skålen till min modul ljusstake BMF Nagel Ceasar Stoffi.Några moduler till sen är den komplett

7 kommentarer:

  1. Vart säljer du de saker för att få tillskott i kassan? Säljer vidare på ngt loppis själv eller? Funderar lite på att börja sälja på annat håll sådant som man växt ur.. men hur? :)

    SvaraRadera
  2. Jag säljer mest på tradera och även blocket , vissa saker lämnar jag på auktion

    SvaraRadera
  3. Oj vilka fina fynd! Och nu har jag hittat dig på Tradera också. :)

    SvaraRadera
  4. Åh, vad härliga saker! Picknick fatet är jag uppvuxen med, fanns med på bordet på söndagsmiddagen när jag var liten. Och det blåa fatet är så stilrent och fräscht. Fynda på!

    SvaraRadera
  5. Man tror lätt att man bara skall ha ett par nagelmoduler till och så får det vara bra sedan. Nu har jag 39 moduler och fyra skålar!

    SvaraRadera
  6. Wow! Vad avis jag blir, så roligt att man kan ändra dem. Har sett en jätte maffig på en slags fot.

    SvaraRadera
  7. Finns nagel ljustakarna för kronljus oxå eller är det bara för julgransljus?

    SvaraRadera