torsdag 3 februari 2011

En liten tur idag med!

Hoppade in lite snabbt på en loppis när jag ändå åkte förbi idag.
Köpte denna vackra turbinvas som jag inte vet vad det är.
Den påminner om Gullaskruf (Snoddas) Men jag har också läst om Hovmantorp med Signe Persson Melin.
Finns det någon som vet?
Köpte en IFÖ Badrumslampa också, den ska jag inte ha själv dock.

Har lämnat in lite saker på auktionsverk,ska bli så spännande när det är dags.
En av tavlorna vi lämnade skulle först gå på "vanlig" auktion men nu ville de lägga den på vårens kvalitetsauktion istället. Jag vet inget om tavlan men att den ska gå på kvalitetsauktion gör ju att man undrar vad den kan vara värd. Roligt ska det bli i alla fall

3 kommentarer:

  1. Wow, vad spännande med tavlan...du måste berätta hur det gick!

    SvaraRadera
  2. Ja jätte spännande , det kan gå hur som helst.

    SvaraRadera
  3. Hej! Trevlig blogg! Jag har själv tre föremål i den serien, en skål på fot, en stor tillbringare och en lite mindre smäckrare tillbringare. Har fått höra att det är Signe Persson Melin för Hovmantorps Nya Glasbruk, när jag köpte dem.. Kolla min blogg där det finns ett inlägg med bland annat dem, samlar på glas i den färgen. Vänliga hälsningar!

    SvaraRadera