fredag 11 februari 2011

Lite av veckan som gått!

Som flera andra har vi åkt runt lite utanför Norrköping för att fynda och det har gått bra!
5st Notsjö/Nuutajärvi dessertskålar av Kaj Franck.
2st till glas snoddas glas Lennart Andersson Gullaskruf,dock sålde jag det förra partiet vi hittade så jag gör nog det samma med dessa.
7 st glas Riihimäen Nanny Still T-339 i en vacker grön färg

Salix Röd -Gustavsberg-Stig Lindberg
3 assietter och kopp+fat
Sen köpte vi två partier med färgade glas som jag inte vet vad det är,kanske någon annan som vet?
och så dessa.......
Även 2st glas från Reijmyre har vi tagit med oss hem, själv tycker jag inte om guldkanten på den ena.
I morgon är det lördag och nu loppardag.....God Natt

6 kommentarer:

  1. så vackra alla glasen är jag gillar dessa färger.

    SvaraRadera
  2. Mkt fint! Snoddasglasen ligger på Tradera va? :)

    SvaraRadera
  3. Det var många fina glasfynd minsann! :)
    Och röda Salix är väldigt fin.

    SvaraRadera
  4. Inte lite fynd! Grattis. Jag älskar färgade glas.

    SvaraRadera
  5. Jo vi gillar också färgat glas, dock kan man ju inte behålla allt. Hittar och köper ganska mycket, brukar ställa sakerna på hyllan och "känna" av dem.Och passar de inte in säljer jag och köper något annat.

    SvaraRadera