torsdag 24 februari 2011

Pukeberg Tropico Göran Wärff Flaska + Okänd rolig vas

Först till den lite udda vas som jag fick idag bara för att ja sa att jag tycket den var fin .
Har inte en susning vad det är, vet ni??
Sen köpte jag igår denna flaska som ska ha en knopp av teak.
Flaskan gjordes ca 1960 på Pukeberg formgiven av Göran Wärff.
Tropico serien gjordes i två former "den manliga och den kvinnliga"detta ska vara den kvinnliga.

I morgon ska jag försöka hinna med en tur till Nostalgiladan,blev lite sugen när jag läste retroprylars blogg

6 kommentarer:

  1. Den vita vasen skulle jag gärna betala bra för.
    Men du kanske inte vill sälja den ?

    Mvh. Karita

    SvaraRadera
  2. Det har jag inte tänkt på, den är ju lite rolig. Så jag säger kanske ska tänka på det.

    SvaraRadera
  3. tycker INTE du ska sälja då denna po ström vas från alsterfors är ovanlig som få

    SvaraRadera
  4. Visste inte att det var Alsterfors, den är inte signerad i alla fall. Tycker den är fin och lite udda.

    SvaraRadera
  5. Är också intresserad av den fina vita vasen om du en dag skulle få för dig att sälja den. :-)

    SvaraRadera