fredag 27 maj 2011

Roliga fynd+ Hemska bedragare

Känner mig hemsk som inte skriver lika mycket men jag ville ändå hoppa in och berätta om saker jag köpt och hur lurad jag blivit.

Först detta lilla söta bord designat av Hans-Agne Jakobsson Åhus, har sett att de finns med olika motiv. Någon som vet mer om det?
Sen har jag äntligen köpt mina stolar, 4st Sjuan med armstöd .Arne Jacobsen för Fritz Hansen
Dock är de i fel färg men ska klä om dem.
Jättenöjd och supersköna är de
Och här när de kom hem....

Har blivit lurad genom blocket. Jag hade en köpes annons ute på en lampa och det var en trevlig tjej/kvinna som hörde av sig . Hon sa sig ha just den lampfot jag sökte och vi bestämde att jag skulle sätta in pengar och hon skulle skicka den med schenker.
Jag väntade och väntade och väntade men inget hände.
Sen började jag luska lite på internet och efter mycket luskande hittade jag en annan sida där andra gjort på samma sätt och har blivit lurade av henne.
Har polisanmält det hela och det låg visst en hel del anmälningar på henne.
Har sökt mycket på henne och detta är en tjej som har varit en väldigt aktiv bloggare på många "inrednings" sidor genom åren. Hittar henne typ överallt.
Fan vad arg man blir
Jag håller ögonen öppna vad hon gör.




32 kommentarer:

  1. Vilket läckert bord! Tycker jag har hyfsad koll på Hans-Agnes lampor men möblerna har jag inte sett mycket av.
    Och Sjuan-stolar med armstöd är en liten dröm jag har, blev inte mindre sugen nu när jag såg hur fint du fått det med dina! (Men jag gillade faktiskt det gröna tyget, hade nog behållt det.)
    Och tråkigt att du blivit lurad på Blocket, jag har alltid hämtat det jag köpt via Blocket-annonser och betalat på plats och det ska jag nog fortsätta med också...

    SvaraRadera
  2. Jo stolarna vart som jag tänkt mig !



    Jag vet jag brukar inte heller göra så, dock handlade det inte om så mycket pengar.
    Jag såg att de andra som blivit lurade han förlorat mycket mer

    SvaraRadera
  3. Ja , vad besviken man blir när det visar sig att de bara är ute för att luras. Bra att du polisanmälde henne!!!! Fina stolar!

    SvaraRadera
  4. Sjuan stolarna är ju jättesnygga. Det gröna tyget är jättesnyggt. Det måste ju inte bytas. Synd att du blivit lurad. Det måste kännas tråkigt.

    SvaraRadera
  5. jag tycker också den gröna färgen var snygg, blev ju väldigt snyggt till bordet, taklampan, nagel-modulerna osv.

    SvaraRadera
  6. Vilka grisar det finns alltså, man kan inte lite på någon längre!
    Stolarna var iallfall fina om det nu kan hjälpa.. *mutter mutter*

    SvaraRadera
  7. Nu kommer jag med en såndär tråkig fråga om pris... ;) Jag har blivit erbjuden att köpa 4 eller 6 Sjuan-stolar med armstöd, omklädda i valfri färg på ulltyg av tapetserare och personen som säljer vill att jag ska komma med ett bud. Vill givetvis få stolarna till ett så bra pris som möjligt men ändå inte komma med något skambud. Förstår om du inte vill säga vad du fick ge för dina, men vad tycker du att fyra nyklädda kan vara värda?

    SvaraRadera
  8. Fynddagboken9 juni 2011 05:00

    Jag betalade ca 1500:-st för mina stolar + att det skulle kosta en del att klä om dem.
    Jag är glas att jag köpte med armstöd, det gör att man sitter jätte bra.

    SvaraRadera
  9. Du är inte den enda som blivit lurad av Laila Nolvi.

    SvaraRadera
  10. Nej ja vet , fick ett brev från polisen att det skulle vara en rättegång för fler brott hon gjort. Viktigt att alla anmäler som råkar ut för denna människa.

    SvaraRadera
  11. Talade idag med Tingsrätten ang fröken Nolvi. Tyvärr har de inte kunnat hitta henne därför händer det inget... Hoppas snart hon kan gripas för allas bästa inkl Laila själv!

    SvaraRadera
  12. Hej !!!! jag har precis själv råkat ut för Laila ... eller lallis trallis som hon heter på facebook ... jag ska göra en polisanmälan på henne, hon befinner sig i Örebro just nu, hon är sååååå sjuk !!!! hon ljuger och lurar alla på pengar .... hon bodde på ett vandrarhem i Örebro när jag träffa henne och drog snyft historier som jag hade svårt att tro på bla för att hon har satt in nya tuttar, nya läppar m.m m.m hon var även med i ett avsnitt av högklackat (säger hon, hon var statist i första programet).... det jag vet om henne är att hon är 41 år och boende i örebro (hon har 2 st barn, var av ena enligt en blogg HATAR sin mamma) snälla anmäl henne igen och igen till hon åker in i fängelse där hon hör hemma !!!!

    SvaraRadera
  13. Även jag har blivit lurad av Laila Nolvi. Denna människa är en sjuk mytoman som ljuger och kan i stort sett gå över lik för att få som hon vill. Det liknar ingenting. Snälla alla ni som blivit lurade se till att ni polisanmäler allt även om det handlar om stora eller små pengar. Detta måste få ett stopp.

    SvaraRadera
  14. Jag anmälde men det blev nedlagt...men fortsätt ni o anmäl denna hemska person...jo cancer i ena tutten har hon haft..yrsel mm mm mmm..hon är hemsk o skriv gärna här om någon hör om rättegång!!!

    SvaraRadera
  15. Laila Elisabeth Marie-Louise NolviKarta, Tele
    Kyrkogatan 18, 688 30 StorforsPå samma adress
    Fyller 43 år om 227 dagar, född den 2 mars 1971

    SvaraRadera
  16. What has this Wiman done as i live at 18 Kyrkogatan storfors.

    SvaraRadera
  17. cheated people out of money. fraud and identity falsification. shopped stuff on other people's names.

    SvaraRadera
  18. Ok, so can you provide me with Any proof of what you say ? More details if possible.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Take your girlfriend with you and go talk to the police and settle things up. Good luck mate.

      Radera
  19. Ok, i do that but it would also help me if i can maybe talk with you also. Is this possible?

    SvaraRadera
  20. @Peter Barnes

    You really need proof? Why not talk to her former boyfriends, she has probably blocked them on your computer, she has done this before.

    Go to your facebook account, look under blocked persons and you will see.

    Contact the boyfriends and ask them what happened.

    SvaraRadera
  21. Rättegång 16 September , Örebro.

    SvaraRadera
  22. Är det någon som vet om hon har kvar sin Facebook eller? Hon har i alla fall sedan tidigt gjort så man inte kan hitta henne där. Haft olika namn också bland annat Lallis Trallis.

    SvaraRadera
  23. https://www.facebook.com/lailaelino

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den går dock ej att se. Förmodligen spärrad. Ibland heter hon Laila Novi också. http://nwt.se/storfors/article1383979.ece

      Radera
  24. Fick hem en tjock bibba från Örebro tingsrätt! Rättvisan vinner! 64 målsägande och samtliga får skadestånd / pengar tillbaka vissa med ränta!

    SvaraRadera
  25. Så vad händer? Har hon åkt dit eller? Hoppas.

    SvaraRadera
  26. Lallis Laila heter hon på Facebook, mig har hon också blåst jag lånade henne pengar då hon kom med en snyfthistoria om att hon blivit utslängd av sin kille. var innan lite bekant med henne på Facebook, när pengarna skulle betalas tillbaka så tog hon bort mig som vän svarade inte på telefon eller mail.

    SvaraRadera
  27. Det är rätt vanligt med obefogade snyfthistorier. Dock är det mest synd om dom i hennes omgivning och inte hon...

    SvaraRadera
  28. Mig har Laila Nolvi också blåst under åren. Hon är en mytoman och behöver vård och fängelse. Hon blåser alla. Inkl sin familj och barn.

    SvaraRadera
  29. dressmeup2.tictail.com/
    foretagande.se/31506/laila-nolvi/

    SvaraRadera