tisdag 14 juni 2011

Handlat/Ropat in 13 Färgstarka vaser Alsterfors m.m

Nu har vi slagit på stort, har både handlat och fyndat vaser i massor.
3 st Oranga vaser PO Ström Alsterfors, köpte 4 olika partier och detta var väl den ända jag betalade lite mer för.
Ser dem inte så ofta så det är super kul att få så många,har en blå sen innan.
Här kommer 4st gröna vaser, nr 2 är Lindshammar tror jag och resterande Alsterfors
4st Oranga till Jones & co ,Alsterfors och Elme
Och det sista fyndet köpte jag på tradera, gick för hela 20:-
2st Små turkosa Alsterfors vaser, har även här två sedan innan.
Några vaser kommer jag behålla och några blir att sälja har inte bestämt mig för vilka ännu.
Ja just det , min man kom hem med denna fina barnservis från Arabia med Mumintrollen
Suuuper söt!
ha en trevlig kväll!!

13 kommentarer:

  1. De oranga vasrena är fantastiska! Grattis.

    SvaraRadera
  2. Helt lysande, jag lyfter på hatten!

    Den lilla orangea till höger tror jag är från Bergdala glasbruk. Den gröna nr 2 är definitivt Lindshammar, jag har en likadan med etiketten kvar.

    SvaraRadera
  3. Så snyggt med alla tillsammans! Den gröna vasen, nr 2 från vänster, har så läcker form!

    SvaraRadera
  4. Hej Pia!
    Tack för ditt inlägg på ett av mina (vid det här laget ganska gamla) inlägg rörande att bli blåst på Blocket.
    Det är så fruktansvärt irriterande men trots att vi hade namn, var flera stycken som hade anmält och kontonummer så kunde inte polisen göra något.
    Man undrar vad som mer behövs.

    Nedran idioter - alltså bedragarna.

    Kul med alla dina Loppisfynd.
    /Carina

    SvaraRadera
  5. Wow! Hur "avis" som helst:)!

    SvaraRadera
  6. Jag är som sagt jättenöjd tyvärr missade jag de andra auktionerna som också gick jätte billigt. De hade inte skrivit mer än parti vaser så det var nog inte så många som hittade auktionerna.

    SvaraRadera
  7. den gröna där, som du skriver är lindshammar, det var ju för häftig! SÅ många fina vaser..

    SvaraRadera
  8. 6 st PO Ström inte illa.

    SvaraRadera
  9. Hej!!! nu måste du gå med i PO ström gruppen på fb .) underbart fina vaset...en riktig färg klick. Jag hittade nyss din blogg, ska titta runt lite :) du verkar också gå på loppisar o göra fynd...

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga kombinationer av färger och former!

    SvaraRadera
  11. Ja jag älskar loppisar och auktion, har inte hunnit blogga så mycket eftersom jag gjort min hobby till verksamhet.

    SvaraRadera
  12. Hej Pia
    Grattis till alla dina fina o vackra vaser, helt underbara. Du skriver att du skall sälja några, inte P-O Ström/Alsterfors?
    Hade en stor organge vas av P-O Ström som jag hade ärvt efter mina föräldrar, bara älskade den, men så hände olyckan som inte fick ske, vasen gick i krasch. Har letat på alla saijter o loppisar efter en ny vas, men tyvärr ingen lycka. Så fick jag se din sida här, då tänkte jag...kanske har jag tur.

    Ha de gott..:)

    mvh.
    Birgitta
    bitta@comhem.se

    SvaraRadera