torsdag 14 juli 2011

Mera PO Ström och annat fint!

Som vanligt är det full fart ,men hoppar ändå in och visar lite av vad jag handlat.
Samlingen blir större och mitt hem mer färgglatt.
Har sålt en del av det jag hittade sist, och behåller bara det jag verkligen tycker om.
Denna gröna Alsterfors fick jag av en vän, superfin
Ännu en turkos Alsterfors kommer här, hittar gärna fler av denna sort.

Jag gillar även finskt glas , finns mycket snyggt i vackra former
Denna heter EMMA och är formgiven av Helena Tynell 1968
En liten vas från ELME har också hittat hit

Återkommer inom kort med mer info och fler fynd!
Snart åker vi på loppis semester, tar en trip runt i sverige och jag hoppas att fynden blir många

4 kommentarer:

  1. Alla är snygga, skulle med glädje äga allesammans!

    SvaraRadera
  2. den blågröna från elme - den var något för mig, jag samlar på den nyansen. jättefin!

    SvaraRadera
  3. Den blå gröna är inte Elme utan Riihimäen Lasi.
    Appropå färgen är det något annat i den färgen du söker har nog lite på lager.

    SvaraRadera
  4. Så läckert med alla glasvaser! Hoppas det blir en lyckad loppisrunda, men med tanke på hur mycket fint du brukar hitta så tvivlar jag inte på att det kommer dyka upp mycket snyggt här på bloggen framöver! :)

    SvaraRadera