lördag 27 augusti 2011

Dagens auktion var toppen!

Idag var vi på auktion som en fotbollsförening hade här i stan.
Allt var toppen, vann i stort sett allt jag budade på.
Denna Barcelona fåtölj+pall dock en reproduktion fick jag för 200:- får duga till den dagen man har råd med en äkta.
Det mesta gick för under 100:- så massor blev det.
Massor med finskt glas
 

Flaska Nanny Still Grapponia Riihimäen Lasi

 Flaska uranglas Riihimäen Solaris

3st Nanny Still Grapponia Riihimäen Lasi

 6st muggar Arabia Kastehelmi des, Oiva Toikka
 3st Iittala Festivo ljusstakar
Och så denna också Finska karaff.
Vill även passa på att visa dessa två bord jag köpt på annat ställe

Jens H Quistgaard Källemo, det är två brickbord som har vändbar skiva

Nu är sommaren slut och jag hoppas kunna blogga lite mer framöver


5 kommentarer:

  1. Quistgaardbordet har jag själv hoppats på att få plats med - kanske när jag flyttar. Det är en skål på ena sidan för frukt.

    SvaraRadera
  2. jag gillar festivoljusstakarna och de "prickiga" eller "bubbliga" glasmuggarna!

    SvaraRadera
  3. Jag har precis hittat din blogg. Är både glad och avis på alla fina fynd du gör. Kommer absolut kolla in här igen och se vad du fått tag i härnäst :-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. oi vilka fynd! här i finland går allt du fyndat på fler tusen krono i auktion.. :)

    SvaraRadera
  5. Jo jag vet det, har sålt mycket också som går till finland.

    SvaraRadera