tisdag 21 februari 2012

Även jag har varit på Antik mässan!

Hej har ju inte hunnit skiva om mässan och mina fina köp, både fynd och fina saker.
Det vart en trevlig dag med mina vänner och hade jag haft råd hade jag köpt betydligt mer.
På mässan fanns den stora foten till BMF Nagel modulerna men 15000.- var lite väl så istället köpte jag en liten och det vart superbra på bordet.
En randig PO Ström vas från Alsterfors (den vänstra) lite lagom blått för mig som annars inte gillar det.
Kryddsnurra från Digsmed har jag velat ha länge och denna gången fick den följa med hem
Precis innan hemfärd såg jag denna i ett hörn högt uppe på en hylla och gillade den skarpt
Den kommer från Nuutajärvi/Notsjö och är formgiven av Oiva Toikka 1965
Ännu en finsk vas kombinerad ljusstake från Riihimäen Tamara Aladin och serien heter Carmen 1963
Mera finskt glas 
Denna supersnygga Riihimäen lasi Helena Tynell Päivänkukka=Blomma för dagen
Och så har vi en finsk bok om Timo Sarpaneva
Kanske har jag glömt något ! Nästa gång hoppas jag att jag får möjlighet att träffa er andra retrobloggare




1 kommentar:

  1. Hej! Vilka fina randiga P O Ström-vaser! Du har inget tips om var man kan få tag i en sådan, eller av vem? Är nämligen på jakt efter en blå-gul-randig antingen ca 13 cm hög eller ca 23 cm hög...

    SvaraRadera