lördag 25 februari 2012

Ljus hos mig!

Här kommer mitt inlägg i helgens bloggutmaning.....
Även jag gillar ljusstakar, min absoluta finaste är modul ljusstaken BMF Nagel i förra inlägget.Där finns även fler finska glasljusstakar som jag gillar väldigt mycket.
Em liten men fin samling Festivo Ljusstakar från Iittala, har bara sparat en kort stund så samlingen är inte så stor ännu.
I ett fönster står 2 ljushållare från Iittala med Kaj Franck som formgivare
Parti med järnljusstakar danska och japanska , finns i många olika former.
Fler blogginlägg att läsa om ljusstakar hittar ni här:
Precisensan
H55
Prylodesign
retrotokig
Porslinsbloggen
Skaffaren
gamlakonsum
Form55
Saax
Ljuva50tal

4 kommentarer:

  1. Ittala är ju en klassiker och därmed aldrig fel. Gillar de danska i järn men har ingen själv. Får börja kolla efter nån/några.

    SvaraRadera
  2. Snyggt, Nagel-ljusstaken är riktigt pampig!

    SvaraRadera
  3. Jag älskar Festiva....

    passar på att skriva en lite hälsning till alla bloggar vi följer

    Glad påsk!

    önskar herr och fru Ljunggren /Retroprylar

    SvaraRadera
  4. Snygga ljusstakar! Vi har också lite designprylar som du gärna får spana in.

    SvaraRadera