tisdag 7 februari 2012

Mycket finskt glas och lite till!

Hej
Nu har jag hittat grejer igen ...... skoj skoj skoj
Vi börjar med denna vas:
Tillverkare: Riihimäen/Riihimäki  Design: Nanny Still Serie: Pompadour 1945
Nästa finska vaser är :
3st Erkki Tapio Siiroinen,Paukkurauta 1729
Riihimäen/Riihimäki (Den gröna hade jag sen innan)
Och denna snygga vas i klarklas:
Riihimäen/Riihimäki Lasi, Nanny Still ,den heter Candida 1947
Nästa vas är även den Riihimäen/Riihimäki
Den heter Safari 1495 och Tamara Aladin har designat den
Mera Tamara Aladin för Riihimäen/Riihimäki
Denna heter Amuletti 1731
Finsk flaska signerad Kumela Oy, dock vet jag inte ännu vem som gjort den

Och den sista finska för denna gång är en ljuslykta Välkky1957 
,Riihimäen/Riihimäki Lasi och även där Tamara Aladin ( Den i mitten, de andra har jag skrivit om i tidigare inlägg)
Har inte bara köpt finskt utan även lite annat
Ett askfat jag inte hade :
Gustavsberg ,Domino,Stig Lindberg (det högra)
 Och så har vi mer Domino fast denna gång från Rörstrand och Gunnar Nylund
Det är den stora vita jag köpt denna gång.
Sist för denna gång har vi mer Rörstrand Gunnar Nylund, en skål och ett fat 
Serien heter Ritzi
Även en bok köpte jag på loppisen, alltid bra att ha.


3 kommentarer:

  1. Tjusigt! Pompadour-vaserna är så vackra i formen! Har en smal i klarglas som jag fyndade på loppis förra våren och skulle gärna hitta fler.

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint du visar upp!

    SvaraRadera
  3. Åh så mkt fint!! Jag fyndade själv en Amuletti 1731 idag för 30kr. Har du ngn aning om marknadsvärdet på dem? Inte för att jag ska sälja den men det är alltid roligt att veta ;)

    SvaraRadera